terça-feira, 7 de outubro de 2008

Usefull Brazilian phrases

Here are some usefull phrases you can use in Brazil:

Man = Homen
Woman = Mulher
how are you = Como esta?
how much does it cost? = Quanto custou ( pronounce coosta)
Beach = Praia
Sun = Sol
Money = Dinheiro (din-air-ro)
Girl = Garota
No = Nao (say no,it’s the same)
Yes = Sim ( say si )
Thanks = Obrigad
where can i change money? = onde posso troca dinheiro?
very expensive = muito caro!
better = melhor
Beautiful = bonita
Pretty = linda
Good Morning = Bom Dia ( pronounce Bon )
Good Afternoon = Boa Tarde( pro - Tar-gee)
Good Night = Bom Noite ( pronounce Bon )
Drink = Bebida
Food = Comida
Breakfast = Cafe de Manhana or Pequeno almoca
Lunch = Almoca
Dinner = Jantar
Meal = Refeição
Marry me = case-me(pronounce casar-me)
It is late = E Tarde (E pronounce eh)
you are kidding me = Voce esta brincando comigo
Clothes Roupa = ( pronounce R as H )
Shoes = Sapato
It is very Hot = E muito quente
It is cold = E Frio
Soft Drink (coke etc) = Refrigerant(remember R - H)
You are funny = Voce esta engracado
Stop = Para
Kiss = Beijo
Goodbye = Tchau ( pronounce Chow )
I would like to buy this = Eu gostaria de comprar este
Where is the police station = Onde ficar delagacia

I - Eu, You - Voce (vor say), Him - Ele, Her - Ela, Us - Noss, Them - Eles ( Elas - female)

Nenhum comentário: